Τι είναι το Structured Data;
Structured Data (δομημένα δεδομένα) ή αλλιώς γνωστό ως schema markup, συχνά αναφέρεται ως “η γλώσσα των μηχανών αναζήτησης”. Είναι ένα λεξιλόγιο που κάνει πιο εύκολο στις μηχανές αναζήτησης να πλαισιώσουν, καταλάβουν, και να ταιριάξουν με ακρίβεια το περιεχόμενο της ιστοσελίδας με μια σχετική αναζήτηση
Ποια είναι η διαφορά Structured Data με Unstructured Data;
Η διαφορά είναι απλή. Το Structured Data είναι δομημένα δεδομένα, όπου unstructured data είναι μή δομημένα δεδομένα.
“Στέλιος Εγγλέζος είναι προγραμματιστής στην One Medical.”
Ο αναγνώστης, είτε είναι άνθρωπος είτε robot, απαιτείται να βάλει σε μια σειρά τις παραπάνω πληροφορίες. Το Structured Data, σε αντίθεση, θα οργανώσει όλες αυτές τις ιδιότητες. Για παράδειγμα “Στέλιος Εγγλέζος” είναι το όνομα, “Προγραμματιστής” ο ρόλος, και “One Medical” η εταιρεία.
Γιατί είναι το Structured Data σημαντικό για το SEO;
Το internet μεγαλώνει σε μέγεθος και γίνεται όλο και πιο περίπλοκο κάθε μέρα. Η Google έχει περιορισμένο χρόνο και περιορισμένους πόρους για να κυνηγήσει την αποστολή της στο να οργανώνει όλου του κόσμου την πληροφορία με έναν εύκολο και προσβάσιμο τρόπο. Δυσκολεύεται ακόμα να εμφανίσει τα πιο σχετικά και βοηθητικά links σε κάθε αναζήτηση. Το Structured Data είναι σημαντικό για το SEO γιατί βοηθάει την Google στο να γίνει πιο αποτελεσματική.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, τα δομημένα δεδομένα (structured data) βοηθάνε τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν το περιεχόμενο καλύτερα, και με την σειρά τους, μας βοηθάνε παρουσιάζοντας το περιεχόμενο μας με ακρίβεια, παρουσιάζουν το περιεχόμενο μας με περισσότερες πληροφορίες στην σελίδα αποτελεσμάτων. Όχι μόνο βελτιώνουμε την εμπειρία του Search Bot, αλλά βελτιώνουμε και την εμπειρία του χρήστη, το περιεχόμενο μας παρουσιάζεται στην λίστα αποτελεσμάτων με περισσότερη ακρίβεια και περισσότερη πληροφορία.
Για να συνοψίζουμε, αυτά είναι τα πλεονεκτήματα των δομημένων δεδομένων:
1. Οι μηχανές αναζήτησης κατανοούν όλα τα μεροι της επιχείρησης μας, το brand μας, και το περιεχόμενο μας καλύτερα
2. Οι μηχανές αναζήτησης ταιριάζουν περιεχόμενο με περισσότερη ακρίβεια σε σχετικές αναζητήσεις
3. Οι μηχανές αναζήτησης περιλαμβάνουν περισσότερη πληροφορία στην σελίδα αποτελεσμάτων για το περιεχόμενο μας, όπως τα reviews, συχνές ερωτήσεις, ώρα εκδήλωσης κλπ.
4. Αυτές οι βελτιώσεις βοηθάνε την Google να χτίσουν ένα καλύτερο, πιο ακριβές γράφημα και πίνακα γνώσεων για το brand μας
5. Αυτές οι βελτιώσεις οδηγούν σε περισσότερα ranking keywords (λέξεις κλειδιά) επειδή οι μηχανές αναζήτησης συνδέουν το περιεχόμενο μας με περισσότερα θέματα
6. Αυτές οι βελτιώσεις οδηγούνε σε περισσότερες οργανικές εντυπώσεις και οργανικά κλικ επειδή στην σελίδα αποτελεσμάτων υπάρχει περισσότερη πληροφορία για παράδειγμα τα reviews (αστεράκια), το περιεχόμενο ξεχωρίζει με αποτέλεσμα περισσότερο οργανικό traffic
Πως τα δομημένα δεδομένα βελτιώνουν το On-SERP SEO;
Το On-SERP SEO είναι η οργανική στρατηγική καλύψεις όσο περισσότερων πληροφοριών γίνεται στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων για καθένα από τα στοχευμένα keywords μας, ώστε να τραβήξουμε την προσοχή και τα κλικ από το στοχευμένο κοινό μας. Τα δομημένα δεδομένα βελτιώνουν το On-SERP SEO επιλέγοντας για το περιεχόμενο μας πάνω από 30 rich results (αναφέρονται επίσης ως rich snippets), που μεγιστοποιούν την λειτουργικότητα και την ορατότητα των συνδέσμων μας με πιο διαδραστική, εμφανίσιμη, και πιο λεπτομερειακή πληροφορία ενσωματωμένη κατευθείαν στην σελίδα αποτελεσμάτων. Για να δούμε τι αποτέλεσμα έχει στο Google Search, πάμε στο Search Console πάμε Απόδοση > Εμφάνιση Αναζήτησης, εκεί μπορούμε να δούμε πόσες εμφανίσεις είχαν τα δομημένα δεδομένα μας και πόσα κλικ. Μπορείτε να δείτε στην φωτογραφία παρακάτω ένα παράδειγμα στο πως μπορεί να φαίνεται το περιεχόμενο μας στην αναζήτηση της Google με δομημένα δεδομένα.
Eίναι τα δομημένα δεδομένα ένας παράγοντας ranking;
Και ναι και όχι, τα δομημένα δεδομένα ΔΕΝ είναι ακόμα παράγοντας ranking, αλλά συνιστάται από τους προγραμματιστές της Google και έμμεσα βοηθάει και βελτιώνει το ranking της ιστοσελίδας μας
Για να εξηγήσω καλύτερα, παρουσιάζοντας πληροφορία που μπορεί να το διαβάσει η μηχανή, τα search bots μπορούν να καταλάβουν το νόημα και τι περιέχει η σελίδα μας καλύτερα, να συνδυάσουν το περιεχόμενο με σχετικές αναζητήσεις, και να εμφανίσουν όμορφα εμπλουτισμένα αποτελέσματα. Όλα αυτά έχουν άμεση σχέση με το ranking της ιστοσελίδας μας όπως τα κλικ και το direct traffic, επειδή η Google χρησιμοποιεί δεδομένα για να εμφανίσει τα αποτελέσματα μπροστά σε πιο αρμόδιο κοινό και αυτά τα link είναι ενισχυμένα με χαρακτηριστικά όπως FAQs, ratings, reviews που βοηθάνε τους χρήστες να λύσουν τα ερωτήματα τους γρήγορα και να δελεαστούν στην ιστοσελίδα μας.
Ανεξάρτητα από το ερώτημα για ranking, αν ο στόχος σου είναι να αυξήσεις την ορατότητα της ιστοσελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης και έμμεσα να βελτιώσεις το ranking, είναι ένα κρίσιμο πλεονέκτημα για να έχεις στην ιστοσελίδα σου.
Πως υλοποιούμε Structured Data;
Προκειμένου τα δομημένα δεδομένα να είναι αποτελεσματικά και αναγνωρίσιμα, και ειδικά από την Google (87% του πληθυσμού χρησιμοποιεί Google), το markup των δομημένων δεδομένων πρέπει να περιγράφουν περιεχόμενο της σελίδας και να περιλαμβάνουν πληροφορία που είναι ορατή στον χρήστη.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να υλοποιήσουμε δομημένα δεδομένα σε μία σελίδα αλλά ο προτεινόμενος τρόπος είναι με JSON-LD
Το JSON-LD δεν προορίζεται να είναι ορατό σε ανθρώπους, έχει σχεδιαστεί για τις μηχανές αναζήτησης. Το JSON είναι μία μορφή κειμένου και το LD αντιπροσωπεύει το linked data (συνδεδεμένα δεδομένα).