Αναπτύσσοντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ασθενείς
Ατελείωτες ώρες στην κλινική και στο ιατρείο, ένταση και κούραση στην 24ωρη εφημερία στο νοσοκομείο, η αίσθηση του χρόνου πολλές φορές χάνεται στην καθημερινότητα του σύγχρονου γιατρού.
Εκείνο που δεν πρέπει σήμερα να χάνεται ή να υποβαθμίζεται είναι η συστηματική επαφή και η ενεργοποίηση σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – social media.
Αν επιχειρήσει κανείς να «μετρήσει» τη δύναμη και τη δυναμική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα βρεθεί μπροστά σε απίστευτους αριθμούς χρηστών που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ηλικιών ανάμεσά τους και οι υποψήφιοι ασθενείς που αναζητούν έγκυρη ιατρική ενημέρωση, κριτικές και πολύ συχνά τον γιατρό στον οποίο θα απευθυνθούν για το πρόβλημά τους.
«Το facebook έχει 2.93 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, εκ των οποίων 1.98 δις. σε καθημερινή βάση»

Τα social media μπήκαν σε κάθε πτυχή της ζωής μας και την επηρέασαν σημαντικά. Ο χώρος της υγείας και οι λειτουργοί της, ιδιαίτερα οι γιατροί, δεν αποτελούν εξαίρεση.
Άλλωστε σε μια εποχή που όλοι και όλα εξαρτώνται από το διαδίκτυο, ο σύγχρονος γιατρός δεν θα μπορούσε παρά να έχει μια σταθερή παρουσία εκεί.
Οι γιατροί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πολλούς τρόπους για να ενισχύσουν και να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους, να παραμείνουν σε επαφή με τους ασθενείς τους, να ενημερώσουν το κοινό και με μια απλή στρατηγική μάρκετινγκ να εισπράξουν υψηλή απόδοση επένδυσης.
Ανάμεσα στις εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών που «κυκλοφορούν» στα social media βρίσκονται και οι ασθενείς με τους οποίους μπορούν να συναντηθούν και πολλές φορές να επικοινωνήσουν πιο άνετα από το περιβάλλον του ιατρείου, όπου μια επείγουσα κατάσταση μπορεί να προκαλέσει τη βιασύνη του γιατρού κι εκείνη με τη σειρά της την αμηχανία και τη δυσαρέσκεια του ασθενή.
Αλληλεπίδραση με τους ασθενείς
Οι ασθενείς φαίνεται ότι αναζητούν τους γιατρούς τους, στα social media, καθώς τα τελευταία συμβάλλουν, σύμφωνα με έρευνες, σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν γιατρό ή νοσηλευτική μονάδα.
Σύμφωνα με έρευνα της PricewaterhouseCoopers, ποσοστό 41% των ασθενών που συμμετείχαν, δηλαδή περίπου 1 στους 2, ανέφεραν ότι το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επηρέασε την επιλογή του νοσοκομείου ή του γιατρού τους.
Έτσι πριν κλείσουν ραντεβού μαζί σου πολλοί ασθενείς θα κάνουν τη διαδικτυακή έρευνά τους για πληροφορίες και συμβουλές, θα αναζητήσουν κριτικές από τα social media και στη συνέχεια θα αποφασίσουν.
Αν δεν είσαι εκεί θα απευθυνθούν αλλού…

Έγκυρη ιατρική ενημέρωση
Το ποιοτικό περιεχόμενο με ακριβείς και έγκυρες πληροφορίες και ελκυστικά κείμενα και ta posts που “ανεβαίνουν” σε τακτικά χρονικά διαστήματα στις λατόρμες των social media, είναι το κλειδί για την οικοδόμηση σχέσεων με τους ασθενείς σου. Το χρήσιμο,, ενδιαφέρον και κυρίως σωστό περιεχόμενο δείχνει τεχνογνωσία και δημιουργεί εμπιστοσύνη με το κοινό.
Επιπλέον μέσα από την ενεργοποίησή σου στα social media έχεις τη δυνατότητα να ακούς τη φωνή του ασθενούς, τις απορίες και τους προβληματισμούς τους πάνω σε ασθένειες και θεραπείες.
Social Media Marketing
To social media marketing του ιατρείου σου περιλαμβάνεται ανάμεσα στις προτεραιότητες που έχουν στόχο την ανάπτυξη της επαγγελματικής σου δραστηριότητας. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνουν παραδείγματα συναδέλφων σου, όπως ο dr Mickail Varshavski, γνωστός ως dr. Mike, o οποίος μετρά περίπου 23,000.οοο ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή των doctor influencers στον κοσμο.
Και δεν είναι ο μόνος…
Μπορεί η υγειονομική περίθαλψη να μην είναι κοινωνική, όμως οι άνθρωποι είναι. Γιο τον λόγο αυτό και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και η διαχείρισή τους αφορούν και κάθε σύγχρονο αλλά και παραδοσιακό γιατρό.
Το facebook παραμένει η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, αποτελώντας εξαιρετικό σημείο συνάντησης με ασθενείς και υποψήφιους ασθενείς. Το δε Linkedin είναι επίσης ιδανική πλατφόρμα για επαγγελματική επικοινωνία. Στο You Tube γίνονται επίσης πολλές αναζητήσεις για ιατρικά θέματα.
Η διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, social media management, αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ μιας εταιρείας, ανεξάρτητα από το πόσα κανάλια χρησιμοποιεί. Έτσι ένας έμπειρος social media manager μπορεί να σε βοηθήσει στη δημιουργία και στον προγραμματισμό του περιεχομένου, posts, στην αλληλεπίδραση με τους ακόλουθους, στην παρακολούθηση των τάσεων και στη μέτρηση απόδοσης της επένδυσης.